REGIONS:

SUBSCRIBE:

Sign up for weekly updates

Radio station ordered to suspend broadcasts for six months

(RSF/IFEX) - Reporters Without Borders condemns the government's decision on 8 July 2008 to suspend independent Radio Despertar's broadcasts for 180 days on the grounds that their current range, 400 km, is much more the 50 km stipulated in its licence. The suspension comes just one month before an election campaign is due to begin on 5 August.

"Restricting media pluralism in the run-up to legislative elections will obstruct the necessary democratic debate," Reporters Without Borders said. "Furthermore, the measure is illegal as it has been taken under decree-law 69/97, which was voided by a new press law in 2006."

The suspension was decided by the Ministry of Posts, Telecommunications and Angolan Media and was communicated to Radio Despertar director Alexandre Solombe by the Angolan Institute for Communications (INACOM).

Solombe said his station is the victim of "an electoral manoeuvre by the government in the run-up to legislative elections."

Created under the peace accords between the National Union for the Total Independence of Angola (UNITA) and the ruling Popular Movement for the Liberation of Angola (MPLA), Radio Despertar began broadcasting in 2006.

The station has been very successful in the capital, Luanda, especially in the suburbs, where many listeners participate in its phone-in programmes. Its current affairs programmes have been particularly popular in the approach to the elections.

Latest Tweet:

Balance a 10 años de la ley de acceso a la información pública: @CAinfouy propone reforma https://t.co/SdEcs6sede… https://t.co/cWEq1kfmRG

Get more stories like this

Sign up for our newsletters and get the most important free expression news delivered to your inbox.

CLOSE