Sign up for weekly updates

Television programme cancelled over criticism of government

(RSF/IFEX) - Reporters Without Borders has expressed concern over the sidelining of journalist Javier Molina of TV station Cablenoticias, which has been state-run since July 2008. Molina was the host of the political programme "Sobremesas de entorno". The journalist received three warnings from the new government-appointed management after the station was taken over, ordering him to modify his editorial line. After Molina complained on air about this on 19 November, the programme was pulled from the schedule, with the management referring to "simple programming changes". "Sobremesas de entorno" is the third programme to be cancelled since the state Deposit Guarantee Agency (AGD) seized control of three privately-owned media. On 1 December, Cablenoticias cancelled the programme "Mano a mano", hosted by journalist Francisco Pinoargotti. Another satirical programme "Buenos muchachos", also hosted by Pinoargotti, disappeared from Gama TV on 24 November.

"These acts point to serious confusion between 'state-run media' and 'state media'," the worldwide press freedom organisation said. Being owned by the government should not deprive a television or radio station of its capacity for editorial pluralism and its ability to participate in the free circulation of ideas and opinions", RSF added.

For further information on the Pinoargotti case, see:

Latest Tweet:

China: Uyghur professor Ilham Tohti remains in detention five years after his arrest on charges of "separatism"…

Get more stories like this

Sign up for our newsletters and get the most important free expression news delivered to your inbox.