Sign up for weekly updates

How Venezuela's Globovisión got its defiant groove back

Employee at Globovision works behind a glass reading
Employee at Globovision works behind a glass reading "News" with Globovision's logo "G"

AP Photo/Leslie Mazoch, File

The following in an excerpt of a CPJ blog post by John Otis, CPJ Andes Correspondent:

When Venezuela's opposition broke the ruling party's 17-year stranglehold on power by winning control of congress in December, the political earthquake created editorial aftershocks at the 24-hour news station Globovisión.

In a country where most news media are either controlled by President Nicolás Maduro's administration or rarely criticize it, Globovisión abruptly dropped its pro-government line, analysts told CPJ. Instead, Globovisión began covering congress, interviewing both opposition and pro-government politicians, and taking a much harder look at issues such as food shortages, triple-digit inflation, and allegations of government mismanagement.

Read the full blog post on CPJ's site.

Latest Tweet:

On the eve of the anniversary of Ján Kuciak's murder, there are concerns over political interference in the investi…

Get more stories like this

Sign up for our newsletters and get the most important free expression news delivered to your inbox.